پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تبلیغات
.



هفت سنگ
نوشته شده در یک شنبه 24 دی 1391
بازدید : 4901
نویسنده : فرشید

 

1- هفت سنگ
هفت سنگ یک بازی بسیار شاد ، پرتحرک جهت نوجوانان ، جوانان وحتی بزرگترها است. همان طور که از اسمش پیداست با روی هم گذاشتن هفت تکه سنگ صاف از بزرگ به کوچک بازی شروع می‌شود.روش یارگیری بدین صورت است که اول 2نفر که سن آنها معمولاً از بقیه افراد بیشتر است به عنوان استاد معین می گردند و هر بار یکی از استادها نام یک نفر از کسانی که مایل به بازی هستند را می برد تا تیم آنها مشخص گردد. بازیکنان در قالب دو تیم 4 الی 8نفره تقسیم می‌شوند
هفت سنگ بازی
1- 2 شروع بازی کننده بازی
نام تیم های بازی کننده به صورت ، تر یا خشک(یک تکه تخت سنگ کوچک ، که یک طرف آن خیس شده به هوا می اندازند ) شیر یا خط مشخص می گردد .گروه برنده (مهاجم)، همان پرتاب کننده توپ وبازنده ها به نام گرگ (محافظان توپ) است
1- 3 روش بازی هفت سنگ
وسایل لازم برای این بازی، هفت عدد سنگ تخت و صاف ،دوم یک توپ هفت‌سنگ ( در گذشته از پیچیدن نخ یا پارچه درست می شد وبه آن گوره می گفتند بعدا توپ تنیس جایگزین آن گردید) است.
 سنگ‌ها را روی هم میچینند و گروه‌ برنده به عنوان پرتاب‌کننده ، بازی را شروع می‌کند. شروع بازی به این ترتیب است که باید از فاصله از حدود 2الی 4متر(بستگی به سن کسانی که بازی میکنند فاصله تعیین می گردد هر چه سن بازیکنان کمتر باشد فاصله کم می گردد) دورتر، توپ را به طرف سنگ‌ها بیندازند. گروهی که توپ را پرتاب می‌کند باید سعی کند که کمترین مقدار سنگ را بیندازد چون هر تعداد سنگ بیفتد آنها می بایست ، سنگ ها را روی هم بچینند .هر نفر 3بار مجاز به پرتاب توپ است وچنانچه توپ به سنگ ها ، برخورد ننماید، نوبت به نفر بعدی می رسد.
هفت سنگ بازی
بعد از پرتاب توب به سنگ ها وریختن آن تیم دوم ،  وظیفه دارد که نگذارند تیم پرتاب‌کننده ، سنگ‌های ریخته شده را دوباره روی هم بچیند و باید با توپ به آنها بزند.
 هفت سنگ باری
هر کدام از بازیکنان تیم شروع کننده که توپ به او برخورد کند از جریان بازی کنار می‌رود(به اصطلاح محلی ،می سوزد).
هفت سنگ بازی
و به این ترتیب اگر هیچ کدام باقی نمانند بازی به نفع تیم دوم(محافظان توپ) تمام   و اگر سنگ‌ها روی هم چیده بشوند بازی به نفع تیم مهاجم تمام می‌شود.
هفت سنگ بازی

:: موضوعات مرتبط: بازی های محلی روستای کلاته بالا , هفت سنگ , ,
:: برچسب‌ها: بازی های محلی , روستای کلاته بالا , هفت سنگ بازی , بازی های قدیمی , شهرک قدس قاین ,



صفحه قبل 1 صفحه بعد